مثالي انساني سوسائڻي فڪر امام انقلاب عبيدالله سنڌي ڪي روشني مين.
المسڪين فقير _جوکهيو شفيق احمد
امام انقلاب عبيدالله سنڌي نيشنلسٽ سيڪيولر مسلم سنڌ جو سچو انقلابي هولڪن افسوس
امام سنڌي جي خواب آزاد سنڌ ڪنفِيڊرل سسٽم مطابق آزاد نه ٿي سگهي! ڇوته سامراجي ايجنٽن مفاد پرستن هن جي انقلابي منصوبي کي آئوٽ ڪري. مولانا سنڌي جي خواب آزاد سنڌ کي اڌورو ڪري سنڌ کي گهاون سان گهائي ڇڏيو افسوس
مثالي انساني سوسائيڻي فڪر امام انقلاب عبيدالله سنڌهي ڪي روشني مين
مقدمه سورة محمد الجزء 26 سوره 47، القرآن احڪيم،ماخوذ مجوعه تفاسير
از
امام انقلاب مولاناعبيدالله سنڌي بن سلام
تلميذ رشيد جنيد السنڌ
1. سيد العارفين حافظ محمد صديق ڀهرچونڊي شريف ضلع گهوٽڪي_سنڌهه
2.و امام آزادي سيد تاج محمود امروٽي آف امروٽ شريف،ضلع شڪارپور سنڌهه.
3.سندن مريديءَ جو سلسلو اسان جي سنڌ سونهاري جي موتي لعل هيري ۽ رابيل جي گل
امام السنڌ و الهند ، پير محمد راشد روضي ڌڻي رح
پير ڳوٺ وارن تي ختم ٿو تئي
ان کان علاوه امام سنڌ سائين پير جهنڊه وارن
صاحب العلم رابع جن جا به نيازمند رهيا _وڌيڪ تفاصيل ڏسو ڪتاب
مولانا عبيد الله سنڌي جيڪو پير علي محمد راشدي جن
لکيو آهي _مسڪين شفيق
دنيا مين جب ماده ترقي ڪرتي ڪرتي شعور ڪا ٿهوڙا سا اظهار ڪرني لڳتا هي ، تو اس مين زندگي ڪي کهينچا تاني يا ڪشمش شروع هو جاتي هي ، چنانچه جاندارون ڪي سڀ سي نچلي درجي ڪي شڪل اموبيا هي ، جو ايڪ خليئي ڪا جاندار هي اسي بهي اپني خوراڪ حاصل ڪرني ڪي لئي ڪچهه نه ڪچهه حرڪت اور ڪوشش ڪرني پڙتي هي ، جاندارون مين جون جون جسماني بناوڻ ڪي پيچيدگي بڙهتي هي ، خوراڪ ڪي ضرورت بهي بڙهتي جاتي هي اور زندگي ڪي ڪشمڪش زياده شديد هوتي جاتي هي ، يهان تڪ ڪه شير بڙي بڙي جانور ڪو پهاڙ کهاني ڪو اور وهيل مچهلي بڙي بڙي مڇهليون ڪو نگل جاتي ڪو لپڪتي هي
ان حيوانون مين جهان تڪ اپني حيواني ليي ضرورتين حاصل ڪرني ڪي لئي لڙني اور مارني ڪا تعلق هي، رحم يا انصاف ڪا ڪوئي سوال پيدا نهين هوتا، ڪيونڪه فطرت ني انهين ان باتون ڪي سوچني ڪي لئي پيدا هي نهين ڪيا ، ليڪن جونهي حيات (زندگي )حيوانيت سي ذرا اوپر اٺهتي هي اور اس مين تعقل ڪا نور روشن هوتا هي ، تو زندگي ڪي کهنچا تاني صرف حيواني اصول پر ڪام ڪرني ڪي جگه تعقل ڪي نيچي آجا تي هي اور انصاف اور رحم ڪا تصور بهي پيدا هو جاتا هي ، اگر بي عقل حيواني طبقه مين بقاء اصلح ڪا قانون جاري تها تو حيوانون ڪي عقلمند طبقي يعني انسانون مين بقاء اتقي ا يا انفع ڪا قانون اس ڪي جگه لي ليتا هي
اس بات ڪو ذرا کهول ڪر بيان ڪيا جائي ، تو معلوم هوگا ڪه حيوانون مين زندگي ڪي جو ڪشمڪش جاري هي ، اس مين فقط وهي حيوان زنده بچتي هين ، جو اپني ارد گرد ڪي حالات سي زياده مناسبت رکهتي هون ، جسماني طاقت اور دشمن سي بچني ڪي ذريعون ڪي مالڪ هون ، روزمرهڪي زندگي مين چالاڪي ، پهرتي اور هوشياري سي رهني ڪي لائق هون اور بهوڪ سهني ڪي لحاظ سي دوسي جانورون سي بهتر هون ،ليڪن انساني سوسائڻي مين زندگي ڪي کهينچا تاني صرف اوپر بتائي هوئي چيزون مين گهري هوئي نه رهي ، بلڪه عام لوگن ڪي بهلائي ڪي خاطر ڪام ڪرني ، انصاف قائم ڪرني ، خوبصورتي سي محبت اور اپني آپ ڪو بري عادتون پاڪ ڪرني ڪي خيال ڪو بهي ااس کهينچا تاني مين دخل هوگيا ، اس لئي اب يه ڪهنا زياده صحيح هي ، ڪه حيواني زندگي ڪي کهينچا تاني انساني اصول ڪي نيچي آگئي اس لئي انساني جماعتون مين سي وه جماعت انساني حيثيت سي حيواني حيثيت سي بلڪه انساني حيثيت سي زياده دير تڪ زنده رهيگي ، جس مين عام انسانون ڪي بهلائي اور خدا ڪي سامني جوابدهي ڪي ڊر سي انصاف ڪرني ڪا جذبه ، خوب سيرتي سي محبت ، اور اپني نفس ڪو برائيون سي پاڪ ڪرني ڪا خيال زياده هوگا اور جس مين ان باتون پر زياده زور سي اور زياده سي زياده پهيلائو ڪي ساتهه ڪام هوتا هوگا ايسي قوم زياده متقي اتقي ا ڪهلائي گي جب ڪوئي انساني سوئسائڻي ڪشمڪش ڪي فقط حيواني اصول پر اتر آتي هي ، وه انسانيت ڪي اونچي درجي سي گرجاتي هي اور بهتر انساني اصول پر ڪام ڪرني والي جماعت ( جماعت اتقي ا) يا تو اسي بلڪل فنا ڪرديتي هي ، يا اسي اپني اندر هضم ڪر ليتي هي چنانچه جب ڪسي انساني سوسائڻي مين زندگي ڪي ضرورتين تمام افراد ڪو انصاف ڪي ساتهه بهم پنچائي جاني ڪي جگه سمٽ ڪر ايڪ چهوڻي طبقه ڪي قبضه مين چلي جاتي هين اور وه طبقه بڙي طبقه ڪو ان سي محروم ڪر ديتا هي ، اس سوسائڻي مين انقلاب آجاتا هي. پهر يه نهين هوتا هي ڪه وه جماعت جس ڪي پاس زندگي ڪي سامانون ڪي ڪثرت هو باقي رهي ، بلڪه يه جماعت انقلابي قوتون ڪي مقابله مين آڪر فنا هوجاتي هي اور وه بيبس اور بيڪس لوگ غالب آجاتي هين، جن ڪي پاس زندگي گزارني ڪي اسباب ڪم هوتي هين، ليڪن وه انهين آپس مين انصاف ڪي ساٿهه بانٽ ڪر کاتي هين. جس ڪي وجه سي ان مين وه اڇهي باتين بهي پيدا هو جاتي هين جن ڪا هم اوپر ذڪر ڪرچڪي هين.
ساتوين صدي عيسوي مين قيصر روم اور ڪسري ا ايران ڪي ساٿهه عربون ڪي جو جنگين هوئين، وه اس نڪتي ڪي اڇهي مثال هين
ان جنگون مين ايڪ طرف قيصر روم اور ڪسري ايران ٿهي. هر قسم ڪي دنياوي سامان ڪي مالڪ ٿهي. ليڪن عدل و انصاف نهين ڪرتي ٿهي، بلڪه غريبون ڪا خون چوس چوس ڪر عيش ڪرتي ٿهي. دوسري طرف عرب ٿهي. ان ڪي پاس جنگي سامان تو ايڪ طرف، کهاني پيني ڪي عام چيزون ڪي بهي ڪمي ثهي ، ليڪن يه لوگ قرآن حڪيم ڪي وه تعليم ليڪر اٺهي ٿهي جس مين عوام ڪي ڀهلائي خدا ڪي سامني حاضر هوني ڪا يقين، انصاف، حب جمال اور تهذيب نفس ڪي بهت اڇهي قائدي تهي. عرب ڪي لوگ ان پر عمل بهي ڪرتي ٿهي نتيجي ڪي تاريخ گواه ڪي اس ڪشمڪش مين اونچي درجي اصول محض مادي، سامان ڪي زيادتي پر غالب آئي ڪه يهي انسانيت ڪا تقاضا هي.
قرآن حڪيم ڪي تعليم اجتماعي انقلاب تعليم هي. اس ڪا فائيده انسانيت ڪي ڪسي خاص طبقه ڪو نهين پنهچتا بلڪ اس ڪا فائيده ساري انسانيت ڪو ايڪ جيسا پنهچتا هي، اس لئي اس ڪي اصول پر هر ايڪ قوم مين انقلاب ڪا آنا ضرور هي. وه خدا پرستي ڪو انسانيت ڪا ايڪ لازم جز ٺهراتي هي ليڪن اس ڪي لئي ڪسي پروهت طبقه ڪي ضرورت نهين سمجهتي. وه معاشيات ڪي عادلانه تقسيم ڪي مدعي هي، جس ڪا عام لفظون مين يه مطلب هي ڪه انسان ڪي طبعي ضروريات....کهانا، پينا، ڪپڙا، مڪان، تعليم اور صحت ڪي انتظامات تمام انسانون ڪي لئي ايڪ جيسي هونگي. جس سوسائڻي پر قرآن حڪيم حڪمران هوگا، اس مين ڪوئي شخص بهوکا نهين سوئيگا، ڪوئي شخص ننگا اور بي گهر بي در نه هوگا، اور نه جاهل اور نه بي علم رهيگا، ايسي هي ڪوئي شخص دوا نه ملني ڪي وجه سي ايڙيان رڳڙ رڳڙ ڪر نه مريگا. غرض جهان انسان ڪي طبعي، حيواني ضرورتين فراهم ڪرنا سب انسانون ڪا فرض قرار ديتي هي اور اس خدا ڪي محبت ڪا ايڪ جز بناتي هي. جو شخص خدا ڪي ساٿهه اپنا تعلق ظاهر ڪرتا هي ليڪن اس ڪي محبت ڪا دم ڀهرني ڪي بعد اس ڪي بندون ڪي ساٿهه انصاف ڪرني اور ڪمزور انسانون ڪي مدد ڪرني مين سستي ڪاهلي، غفلت يا بيرخي دکهاتا هي. وه قرآن حڪيم ڪي نگاهه مين مجرم اور خدا ڪي سامني گناهگار هي. اس سي دنيا مين قرآني حڪومت جواب طلبي ڪريگي اور مرني ڪي بعد ڪي زندگي مين الله تعالي خود ايڪ دن مقرر ڪرڪي جواب طلبي ڪريگا.
يه هين وه باتين جنهين دنيا مين چلاني ڪي لئي قرآن حيڪم اپني جماعت ڪا سياسي غلبه چاهتا هي.
املا علامه بشير احمد آف لڌيانه،
مشرقي پنجاب، انڊيا،
تلميذ رشيد امام انقلاب عبيدالله سنڌي
ماخوذ مقدمه سورة محمد، مجموعه تفاسير
امام انقلاب مولانا عبيدالله سنڌهي،
حڪمت القرآن انسٽيٽيوٽ
ڪراچي_سنڌهه
جاري هي! انشاء الله تعالي
هو الغالب العزيز والقوي القادر
العاجز جوکيو شفيق احمد
by Jokhio Shafique Ahmed on Monday, January 11, 2010 at 9:46pm
No comments:
Post a Comment