ڇا اسان يا اسان جا اڳواڻ سرواڻ شهيد سورهيه مجاهد انقلابي جلاوطن : سيڪيولر ناهيون ؟
افسوس سان لکي رهيان آهيون ته:
اسان جي دعوي هئي آهي ۽ رهندي ته اسان سيڪيولر آهيون ۽ زمان ماضي حال ۾ به؛ اسان جا مفڪر مدبر ٿيوسافسٽ ٿيولاجين فلاسافر ۽ زمان مستقبل ۾ به رهنداسين، ليڪن ان جو اهو مطلب ناهي ته اسان جو ڪو به مذهب ناهي؟
ها اسان جو مذهب اسلام ( الله جي وحدانيت وارو توحيدي، جنهن ۾ ڪائنات جي خالق الله سان ڪوبه شريڪ ناهي جيڪو سياسي معاشرتي معاشي عدل انصاف مساوات ۽ انسانن ۾ برابري وارو هيو آهي ۽ رهندو انشاء الله) آهي، پر اهو مذهب اسان جي جِيءَ جند جان تي لاڳو هوندو يا رهندو ۽ سيڪيولر يعني العلمانيه يا دنياوي نظام سستم جنهن کي سيڪيولر واري روش ورتاء سلوڪ طريقو چيو سڏيو ٿو وڃي؛ اهو غيرن لاء رهندو جيئن مدينه واري رياست يا سوسائيٽي قائيم ڪيون ويون هيون جنهن ۾ مدينة المنوره جزيرة العرب يا حجاز مقدس جا وارث عرب ايستائين جو غير عرب مسلم يا غير مسلم به هيا.
تيئن ئي سنڌ جا وارث سنڌي مسلم جنهن هر فرقه ۽ غير مسلم سنڌي وغيره به وارث آهن، سو اسان سنڌي مسلم پنهنجي مذهب اسلام ( الله جي وحدانيت توحيدي ۽ سياسي معاشرتي معاشي عدل انصاف مساوات ۽ انسانن جي برابري واري) تي رهي ڪري، سنڌي غير مسلم دوستن سان (سيڪيولر (يعني دنياوي جنهن کي عربي ۾ العلمانيه چيو ويندو آهي) ٿي هلنداسين رهنداسين يعني انهن تي اسلامي فڪر سوچ شريعت طريقت لاڳو نه ڪنداسين
جيڪي دوست چون ٿا ته سيڪيولر معني ته لادينيت اهي غلط آهن.
اها لادينت انهن لاء جائز هوندي جيڪي لاديني آهن ( انهن لاء لا اڪراه في الدين ۽ لڪم الدين ولي الدين واري
اصول تي رهي ڪري انهن سان رڳو انهن لاء سيڪيولر هونداسين يا رهنداسين ، ليڪن اسان جي جِي جند لاء اسلامي شريعت طريقت لاڳو هوندي، پر جيڪي سنڌي ڪنهن به فرق فرقي سان هوندا يا سنڌي غير مسلم هوندا ته انهن تي ڪوبه جبر ڏاڍ ڏمر ظلم زيادتي نه ڪنداسين
بقيه رهيو سوال ته سيڪيولرزم جي جيڪا يورپ وارا معني مطلب تشريح ٿا ڪن ته:
مثال جو مثال ٿا وٺون ته ان ملڪ جا سڀ جو سڀ شهري لادين ٿي رهن ۽ ڪوبه ڪنهن به دين مذهب ڌرم دين تي نه هلي سو بلڪل غلط آهي اهڙي قسم جا ماڻهو شيطان صفت مذمت جوڳا آهن، جيڪي پنهنجي نفس جو سڌون ٻين تي ٿوڦي يا ڏاڍ ڏمر ظلم زيادتي ڪري، اصل ۾ ڪمزور قومن جي بنيادي حق ۽ ڌن ڌڻ دولت مال ملڪيت معدنيات تيل گيسون بندر شهر ملڪ کسي غلام ڪرڻ ٿا چاهين جيڪي هاڻ ناڪام ٿي چڪا آهن.
اهڙي قسم جا تجربا مشاهدا ۽ جڙتو جعلي فراڊي ٺڳي جا ٺاهه ناڪام ٿي چڪا آهن
.
آخر م وري به مان پنهنجي فڪر سوچ جي وضاحت تشريح ڪريان ته، اسان سيڪيولر جي معنيٰ ( العلمانيه ) ٿا ڪريون ته ؛ اسان ڪنهن سان به پنهنجي دين اسلام کي قبول ڪرڻ جو ڏاڍ ڏمر زور زيادتي نه نه ڪيو هو نه ڪيو آهي ن۽ ڪنداسين ۽ پنهنجو دين اسلام ڇڏينداسين ڪونه! لا اڪراه في الدين ( دين م ڏاڍ ناهي ) پر جتي غير عادلانه غير مساوايانه غير منصفانه معاشرتي معاشي سياسي سسٽم هوندو ان کي خلاف جدوجهد ڪرڻ هر انسان جو بنيادي حق آهي
ڪجهه ڳالهيون ڪمي ڪوتاهي رهجي ويئي آهي جيڪا به تصحيح ڪريان ٿو
هي مون ، محترم دلشاد ڀٽو جي هڪ آرٽيڪل تي ڪمينٽس ڪيا هي حاضر آهن پڙهو امام سنڌي رح جو فڪر جيڪو هند سنڌ جي آزادي بعد هن آئين نافذ ڪرڻ لاء جوڙيو هو
مولانا عبيد الله سنڌي جو ڪتاب حالات زندگي ، تعليمات اور سياسي افڪار
مرتبه: پروفيسر محمد سرور شاگرد رشيد،
امام انقلاب عبيد الله سنڌي
باني سنڌهه ساگر اڪيڊمي
لاهور
جنهن ۾ مولانا عبيد الله سنڌي جي پهرين پارٽي سرو راجيه پارٽي جي پروگرام جو مطالعه ڪري رهيو آهيان، هي ڪتاب منهنجي
هٿن ۾ آهي جنهن ۾ مولانا عبيد الله سنڌي جي ماسڪو ۾ رفيق ڪار ۽ ( هندي پنجابي اردو ۽ عربي کان رشين ٻولي ۾ ) ترجمان
ڪرنل ظفرحسن ترڪيءَ واري جي آپ بيتي جو جو ذڪر ڪيو آهي:
پروفيسرغلام سرور موصوف ته؛ مولانا سنڌي جيڪو ماسڪو ۾ جلاوطني جي حياتي گهاري رهيو ۽ تنهن ساڻ گڏ سوشلزم جو مطالعو پڻ ڪري رهيو هو، سو رشين سان ويهي هندوستان جي آزاديءَ حاصل ڪرڻ بعد آئين طور جوڙيو هيو، جيڪو هندوستان جي آزادي بعد هندوستان جو آئين طور ڪرڻو هو، جنهن جي هڪ ڳالهه مان شيئر ٿو ڪريان ته
اقتصادي اور سماجي بنيادي اصول:
فوائد: ڪي تمام ذرائع قومي ملڪيت مين دئي جائينگي، انفرادي اور ذاتي ملڪيت و منقوله اور غير منقوله محدود ڪردي جائينگي يعني معين حد سي زياده جائداد اور مال قومي ملڪيت مين هوگا
مال دارون پر متزائيد ڻيڪس لگايا جائي گا، جس کي آخري حد 50 فيصدي هوگي ملڪ کي زمينين قومي مليڪيت قرار دي
جائينگي، اور نظام زمينداري منسوخ کرديا جائيگا
ان جمهوريتون مين جهان مسلمانون ڪي اڪثريت هوگي، پارڻي فاروق اعظم ڪي فيصلي ڪي مطابق زميندارون ڪو زمين ڪي مليڪيت چهوڙني پر اور امام ابو حنيفه ڪي فيصله ڪي مطابق مزارعة چهوڙني پر مجبور ڪري گي، هر ڪاشت ڪار خاندان ڪو اس قدر زمين ضرور دي جائيگي، جس قدر ڪه وه خود ڪاشت ڪر سڪي،
سائين في الحال هي ڪافي آهي بجلي نه وڃي هلي ٻيو پيراگراف بعد م ٿو ٽائيپ ڪريان جاري آهي
مسڪين سنڌي جوکيو شفيق
گذريل سان لاڳاپيل
سودي لين دين بالڪل ختم ڪرديا جائيگا، اور محنت ڪش طبقه ڪي پرانه قرضه بيباڪ يعني اگزمپٽ ڪرديئي جائينگي، قومي ملڪيت مين دئي هوئي ڪارخانون ڪو مزدورون ڪي انجمن ڪي ذريعه چلايا جائيگا، اور مزدورون ڪو نفع نقصان مين سي حصه ديا جائيگا
محنت ڪش طبقه ڪو مفت تعليم مجبوري يعني جبري اور مفت هوگي
داخلي تجارت ڪو آپريٽيوو سوسائيٽيون ڪي هاٿهه مين هوگي ليڪن سودگر ان ڪوآپريٽوو سوسائٽييون مين داخل هوڪر ان ممبر بن سڪينگي
خارجه تجارت مرڪزي حڪومت ڪي هاٿهه مين هوگي
هر جمهوريت اپني اڪثريت ڪي مذهب ڪو اپنا اسٽيٽ مذهب قرار دي سڪتي هي ، بشرط يه ڪه وه مذهب پارڻي ڪي بنيادي بالا اقتصادي ارو اجتماعي اصولون ڪا مخالف نه هو
لڪن مرڪزي حڪومت وفاقي جمهوريت :
مرڪزي حڪومت هند ڪا مذهب سي ڪوئي تعلق نه هوگا ، اور نه اس ڪو ان مذهب مين دخل ديني ڪا حق هوگا ، جو پارڻي ڪه مندرجه بالا اقتصادي اور اجتماعي اصولون ڪو مانتي هين يعني مرڪزي حڪومت ايڪ لاديني سيڪيولر يعني دنياوي جس اسلامي لغت مين العلمانيه ڪهتي هين هوگي
ڪتاب جو پيج نمبر 442 ۽ 443 ڪتاب ساڳيو آهي ڇپايل سنڌهه ساگر اڪيڊمي لاهور
پر هتي مان پنهنجي وضاحت ڪريان ته مون جيڪي مذهبي پاسداري ڪئي آهي اهو منهنجو ذاتي حق آهي جن دوستن سنڌ جي ماڻهن جون بي مقصد لاحاصل بحث ڪري سنڌ جي نجات آجپو کان ڌيان پئي ڦيرايو آهي اهي دلال سامراجي ۽ ايجنسين جي ايجنٽ اهڙي قسم جا بحٿ ڪري اصل سنڌ جا سور ڇٽا وري جي ٽيرمڪٽير
سنڌ سان ماضيءَ م ڇا ٿيو ڪنهن ڇا ڪيو ان کي وساري موجودهه لڳل باهه جي ڪرڻي پوندي ماضي جا پٽڪه ڪا به معني نه ٿا رکن اهي هڪڙيون دز لڳل ڪوڙيون تواريخي يا سچيون آسڻ پوٽاڻيون ڳالهيون آهن، سنڌ جا اڄ جي جديد دور م سور ڪي ٻيا آهن جيڪي تمام توجهه طلب آهن
هي مٿي غلطي جي تصيحيح ڪئي وڃي
غلط لکڻ تي معافيء جو طالب آهيان
مسڪين سنڌي جوکيو شفيق
No comments:
Post a Comment